Kiállítás a magyar hajózás történetéről
2025.05.07A megjelenteket Sütheő László, a házigazda Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság műszaki igazgatóhelyettese köszöntötte. Beszédében kiemelte: „A vízügynek számos olyan feladata van, mely a hajózást segíti, így például a hajóút kitűzés. Az igazgatóságnak Gönyün hajóflottája is van, melyhez a kitűzőhajókon kívül két jégtörő tartozik. A Mosoni-Duna torkolati műtárgy üzembe helyezése óta pedig a hajózsilip üzemeltetésével is segítik a hajózást.”

A tárlatot Rácz Zoltán, a Magyar Tengerészek Egyesületének elnöke ajánlotta az érdeklődők figyelmébe: „A kedvező földrajzi adottság miatt a hajózás mindig nagy szerepet játszott a Kárpát-medence közlekedésében. Ám fő folyója a 19. századi szabályozásig nem képzett egységes vízi utat. A hajózás technikai fejlődése, a gőzhajók megjelenése azonban forradalmi változást hozott. A Duna-medence első gőzhajóját Bernhard Antal építette hazánkban.

Az osztrák érdekeltségű Duna-Gőzhajózási Társaság Széchenyi István javaslatára Óbudán építette meg a térség legnagyobb hajógyárát, mely hosszú ideig Magyarország legnagyobb ipari üzeme volt. A hazai érdekeket szolgáló, önálló állami hajózási vállalat viszont csak jóval később, 1895-ben alakult meg Magyar Folyam- és Tengerhajózási Rt. néven, s azonnal megszerezte – többek között – Győri Gőzhajózási Rt. hajóit.”– idézte fel a kezdeteket Rácz Zoltán.





























































Galéria: Ács Tamás
The post Kiállítás a magyar hajózás történetéről appeared first on Győr Plusz.
Kiállítás a magyar hajózás történetéről
2025.05.07A megjelenteket Sütheő László, a házigazda Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság műszaki igazgatóhelyettese köszöntötte. Beszédében kiemelte: „A vízügynek számos olyan feladata van, mely a hajózást segíti, így például a hajóút kitűzés. Az igazgatóságnak Gönyün hajóflottája is van, melyhez a kitűzőhajókon kívül két jégtörő tartozik. A Mosoni-Duna torkolati műtárgy üzembe helyezése óta pedig a hajózsilip üzemeltetésével is segítik a hajózást.”

A tárlatot Rácz Zoltán, a Magyar Tengerészek Egyesületének elnöke ajánlotta az érdeklődők figyelmébe: „A kedvező földrajzi adottság miatt a hajózás mindig nagy szerepet játszott a Kárpát-medence közlekedésében. Ám fő folyója a 19. századi szabályozásig nem képzett egységes vízi utat. A hajózás technikai fejlődése, a gőzhajók megjelenése azonban forradalmi változást hozott. A Duna-medence első gőzhajóját Bernhard Antal építette hazánkban.

Az osztrák érdekeltségű Duna-Gőzhajózási Társaság Széchenyi István javaslatára Óbudán építette meg a térség legnagyobb hajógyárát, mely hosszú ideig Magyarország legnagyobb ipari üzeme volt. A hazai érdekeket szolgáló, önálló állami hajózási vállalat viszont csak jóval később, 1895-ben alakult meg Magyar Folyam- és Tengerhajózási Rt. néven, s azonnal megszerezte – többek között – Győri Gőzhajózási Rt. hajóit.”– idézte fel a kezdeteket Rácz Zoltán.





























































Galéria: Ács Tamás
The post Kiállítás a magyar hajózás történetéről appeared first on Győr Plusz.