Bezár a Keleti
2025.08.24A győrieknek fontos tudni, hogy a fővonal járatai a Keleti pályaudvar helyett Kelenföldről indulnak, és oda is érkeznek! Tehát a Scarbantia, a Savaria, a Dráva, a Mura és az Arrabona InterCityknek a Keleti pályaudvar helyett Kelenföld lesz a kiinduló és végállomásuk.
A Budapest és Bécs között közlekedő EuroCity, Railjet és EuroNight vonatok Kelenföldig közlekednek és onnan is indulnak.
Kivétel a Bécs és – Budapesten, valamint a keleti országrészen át – Ukrajna, illetve Románia között közlekedő EuroCityk, a Hortobágy (EC 140, EC 149), a Tisza-Szamos (EC 143, EC 146) és a Dacia EuroCity (EC 346, EC 347). Ezek a vonatok Kelenföld és Kőbánya felső között közvetlen útvonalon haladnak, megállnak Ferencvárosban is, ahol hosszabb ideig tartózkodnak.
Nézzünk egy példát: Aki Győrből Debrecenbe gyorsvonattal szeretne eljutni és nem a közvetlen járatot választja, annak kétszer kell átszállnia. A Kelenföldig közlekedő vonatról át kell szállnia a Kőbánya-Kispest felé induló személyvonatra, majd ott felszállni a Debrecenbe tartó vonatra.
További változások: a Budapest–Miskolc közötti InterCityk, valamint a Tisza-tó sebesvonat a Keleti pályaudvar helyett a Nyugati pályaudvarról indul, és oda is érkezik. Az InterRégiók és az S80-as vonatok a Keleti helyett Kőbánya felsőről indulnak, és oda is érkeznek. A belváros felé rugalmasabb eljutási lehetőségek biztosítása érdekében pótlóbuszok közlekednek Kőbánya felső és a Puskás Ferenc Stadion metróállomás között. A pécsi és a kaposvári InterCityk fővárosi végállomása Kelenföldre kerül át.
A korlátozás ideje alatt az S76-os vonatok egy része meghosszabbított útvonalon, Pilisvörösvár–Pécel között közlekedik, átszállási lehetőséget biztosítva az M3-as metróra.
A MÁV-csoport több átszállópontot alakít ki Budapest-szerte, ezek a HÉV, a VOLÁN járataival és a BKK járataival is könnyen elérhetők a főváros minden részéről. Átszállópontok: Kelenföld, Nyugati-pályaudvar, Kőbánya felső, Rákos, Újpest. Így az érintett fővárosi járatokkal és a MÁV-buszokkal számos eljutási lehetőséget biztosítanak a belvárosi irányba ezekről a helyszínekről.
A kialakított átszállási pontokon a MÁV-csoport munkatársai személyesen segítik a közlekedőket.
Aki például a Kelenföldre érkezve a belvárosba szeretne eljutni, vagy a Keleti pályaudvar környékére, annak érdemes a M4-es metróval utaznia.
A Keleti pályaudvar földszintjén csak a Kormányablak és a Rendőrség üzemel majd. A belföldi és a nemzetközi jegyértékesítés és az ügyfélszolgálat az Utascentrumban lesz elérhető. A jegykiadó automaták, valamint a 9. vágány melletti Prémium-váró és a csomagmegőrző automaták nem működnek ez idő alatt.
A felújítást követően, melyet a MÁV 4,4 milliárd forint saját forrásából végez el, a Keleti pályaudvaron javul a berendezések üzembiztonsága, jelentősen csökken a meghibásodások, az üzemzavarok száma. A vágányokon, a váltókon és a felsővezeték-hálózaton elvégzett munkák pedig jelentősen javítják majd a pályaudvarra érkező és onnan induló vonatok menetrendszerű közlekedését, a pontosságot is.
Hegyi Zsolt, a MÁV igazgatója azt ígéri, az ideiglenes forgalmat igyekeznek úgy megszervezni, hogy az a lehető legkevesebb kényelmetlenséget okozza, de hozzátette, az utasok megértésére és együttműködésére így is szükségük lesz.
A módosított menetrendek a MÁV appban, az EMMA-n, a jegy.mav.hu-n érhetők el. Az állomások, a megállóhelyek, a vonatok kijelzőin, a plakátokon és hangosbemondókon, a BKK megállóiban és járatain is tájékoztatják az utasokat az eljutási lehetőségekről.
The post Bezár a Keleti appeared first on Győr Plusz.